San Francisco naar Santa Maria 495km (26-4-2015) - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu San Francisco naar Santa Maria 495km (26-4-2015) - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

San Francisco naar Santa Maria 495km (26-4-2015)

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

27 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Maria

Vanmorgen al vroeg wakker, dus vroeg eruit. In de ochtend hebben we de 49 drive gereden door San Francisco, daarbij kom je alle bezienswaardigheden tegen. We begonnen na het ontbijt en uitchecken aan de route. We zijn oa. door ChinaTown, Union Square en de Japanse wijk gereden. Op Lombardstraat hebben we het meest kronkeligste straatje van de wereld gereden. En Stijn wel 3x van boven naar beneden!
Daarna nog even naar pier 39, naar de zeeleeuwen gekeken, die liggen daar met vele aan de pier.
De volgende stop was de Golden Gate Bridge, daar hebben we aan het strand veel mooie foto's gemaakt. Nog even langs de painted lady's, de gekleurde huisjes en daarna de route langs de Pacific Coast. Deze route loopt langs heel de westkust. Het was een bijzonder mooi landschap met vele mooie stopplaatsen.
Maar na 4uur zee en bergen heb je het dan ook wel gezien. Het werd al een beetje donker toen we net de bergen uitreden.
Na lang rijden en bijna geen benzine, want dat is nog wel lastig als je lange stukken moet rijden en Nederlander bent en geen 6euro voor ongeveer 3,8liter benzine wilt betalen. Dan maar doorrijden en gelukkig een benzinestation tegen komen die goedkoper is, daar hebben we gegeten, jawel een broodje die je daar zelf in de magnetron op kon warmen, maar wij waren er blij mee om half 10 s avonds en smaakte ook nog prima.
Nog een uur rijden en we zijn in het hotel in Santa Maria, snel slapen en morgen richting Los Angeles.

  • 27 April 2015 - 15:14

    Pap En Mam VR:

    He daar bij uncle Sam,

    Heel veel indrukken vandaag lezen we. Met zo'n mooie Jetta dus 3 keer bochtjes en kronkels gereden. Net iets voor jou. Die kustweg mooi dus, maar wat een afstand om ff meer dan 400 km te overbruggen. En die benzineprijs is omgerekend ongeveer net zo veel als bij ons. Wel zorgen dat je niet stil komt te vallen. Een jerrycan met benzine kan geen kwaad denk ik.
    Ook fijn dat het gelukt is om foto's bij te voegen. Hoe meer, hoe liever.

    Groeten,
    byeeeee.

  • 27 April 2015 - 15:22

    Stijn En Mariel :

    Het was een indrukwekkende dag inderdaad. Heel intensief en veel gezien. Mooi is 'ie hè, ik ben helemaal de koning te rijk. En hij rijdt me toch fijn... 2.5 erin, rode knipperlichten, hoe Amerikaans wil je het hebben. Misschien gaan we inderdaad toch maar ergens een jerrycannetje scoren. Nu is het hier 6 uur 20, er gaat weer een nieuwe dag beginnen en we hebben nog foto's genoeg! Helaas werkt de site op de iPad niet altijd mee waardoor uploaden lastig is.
    Tot heel erg snel!
    Stijn.

  • 27 April 2015 - 20:02

    Naomi:

    Leuk om te lezen! En ik zou inderdaad ook maar zorgen voor een jerrycan,, duwen is nog erger!
    Fijne dag vandaag!!
    Groetjes,
    Naomi

  • 27 April 2015 - 22:09

    Ton Janssens:

    Stijn en Mariel ik heb van Cees de link gekregen om jullie reisverslag te lezen. Het begin van de reis met het verlies van het horloge was natuurlijk een domper. Maar die teleurstelling zal snel verdrongen zijn bij het ophalen van een huurauto waar niet op was gerekend. En dan ook nog net van dat ene aanbeden merk!!
    De foto's van de gescoorde souvenirs, politie-auto en VW-busjes t-shirt heb ik ook al via Cees gezien.
    Ik blijf jullie belevenissen en indrukken in de USA volgen en wens jullie vanaf deze plek een fantastische rondreis in Amerika. Geniet er van!!

  • 27 April 2015 - 23:11

    Pap En Mam VR:

    Ik heb eens op de kaart gekeken en Santa Maria gevonden. Jullie hebben het over een weg aan de pacific coast. Ik zag op de kaart een weg lopen langs de kust en die weg had nr 1 en heet "CABRILLO Highway". Als het goed is was dat de weg die jullie gereden hebben, want die loopt helemaal van ST naar Santa Maria. Lijkt me inderdaad heel mooi, met veel bezienswaardigheden onderweg.
    Ik had trouwens gezien, dat Mariel nog geprobeerd had om te bel-appen, maar had toen geen wifi. Toen ik bij onze Rens was zag ik het. dat was rond 19.30 uur, onze tijd, dus bij jullie ongeveer 10.30 uur. Jullie waren toen denk ik van vele mooie dingen aan het genieten. Ik heb toen nog geprobeerd terug te bel-appen, maar jullie namen beiden niet op, begrijpelijk hoor als je overdag naar al dat moois aan het kijken bent daar en indrukken opdoet.
    Kunnen we ergens een tijd of zo afspreken om te skypen eventueel, anders missen we jullie telkens.
    Misschien is het een idee, bij ons om 18.00 uur en jullie tijd rond 09.00u.
    Enne, je best doen voor meer foto's hoor, dan kunnen we ook meegenieten hier.
    Nu ik dit schrijf is het hier inmiddels 23.00 u, dus bij jullie ongeveer 14.00 u denk ik.

    Nou we zien/spreken elkaar,
    Groeten

  • 28 April 2015 - 13:37

    Marian:

    Hoi Stijn en Mariel

    Jullie zullen wel denken waarom nog geen reactie op jullie verslagen. Het is geen excuus maar ik zit nu pas 28-4 13.30 uur jullie verslagen te lezen. Veel te druk met dat stomme werken allemaal. Daarom wist ik natuurlijk ook niet dat je horloge gestolen was. Het is gemeld bij de verzekering en voor de verdere gegevens komt er nog een mail. Ik vind het wel fijn dat je kan bellen al komen de zinnen wel een beetje later door. Ik wens jullie nog veel plezier en geniet ervan. Ik hoor jullie wel.

    Groetjes Marian
    xxxxx

  • 28 April 2015 - 16:56

    Stijn En Mariel :

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties! Leuk dat jullie ons allemaal volgen!
    Wij hebben inderdaad Highway 1 (Cabrillo) helemaal gereden. Die kuststrook heet Pacific Coast. Heel erg mooi allemaal. Met het tijdverschil is het inderdaad lastig om te bel-appen, maar we zullen het straks om 9 uur nog eens proberen!
    Genieten gaan we zeker!

    Groetjes,
    Stijn en Mariel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn en Mariel

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 11577

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 12 Augustus 2018

Florida en New York

24 April 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: