Salt Lake city - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Salt Lake city - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Salt Lake city

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vanmorgen na een ontbijt bij de Mac vertrokken uit Yellowstone.
Het bleek een korte weg te zijn dan we dachten, na ongeveer 5uur rijden met een stop bij de Walmart en een picknick onderweg kwamen we aan in Salt Lake City. Spullen in het hotel gezet en richting Temple Square, wij dachten gebouwen kijken en een kerk bezichtigen, maar dit bleek toch anders te zijn.
Wij naar het visitor centrum en een plattegrond mee van de gebouwen. Al snel bleek dat we op een gebied waren met/van Mormonen, wij geen idee wat dit inhield. Binnen kijkend werden we al snel aangesproken door 2 meisjes, met boekjes en papieren in hun handen en een naamplaatje op en vlag van een land eraan. (Filipijnen en China)
Ze vertelde vanalles, zij bleken hier op missie te zijn opzoek naar iets, de Mormoon in zichzelf. Ze moeten hier 18 maanden zitten om hun missie te voldoen. En zo vertelde ze nog veel meer.
Wij verder naar een ander gebouw waar we de manquette van de binnenkant van de tempel konden zien, want de tempel mochten we niet in.
Wij dachten dat de tempel net zoiets was als de kerk, omdat we ook 2 bruidsparen zagen, en er van buiten uitziet als een kerk, maar het was een soort huis met allemaal kamers die elk voor iets anders stonden. Het helemaal geen kerk te zijn, maar een leerhuis.
Na veel te hebben geleerd zijn we gaan eten in een dinner, echte Amerikaanse hamburgers met de muziek van Grease op de achtergrond. Toen we klaar waren terug naar het hotel, helaas is dit de 1ste dag dat we hebben gehad, we moesten door de regen terug lopen naar het hotel, ongeveer 30min en helemaal doorweekt kwamen we aan in het hotel.

• 07 Mei 2015 - 14:10

Marian:

Alle dagen kunnen niet van een leie dakje gaan! Gelukkig hebben jullie er iets van geleerd. Wisten jullie niet wat Mormonen waren? En een beetje regen moet je als Nederlander toch wel meekrijgen.
    Groetjes weer....

• 07 Mei 2015 - 17:02

Stijn En Mariel:

Hooi,
    We wisten een beetje wat Mormonen waren, maar dat het zo extreem was en anders dan we gewend waren wisten we niet. Zij vonden het raar dat er in Nederland bijv. geen mensen rondlopen met een naambadge op met land en geloof, bijv. Sister .... om zo het geloof te verspreiden. Wij vinden het raar dat je met een badge oploopt openbaar op straat. Van die rare dingen.
    Maar verder interessant om te zien en horen.

• 07 Mei 2015 - 21:11

Pap En Mam VR:

oooooh zielig da jullie zo nat waren geworden. Het kan daar plenzen denk ik. Maar ja, ook weer meegemaakt dat niet altijd sunshine is. Hopelijk is temp goed. In hotel opfrissen, dicht tegen elkaar en dan zo weer lekker warm toch!!!
    Hoeveel km/miles hebben julllie inmiddels afgelegd, want het is niet zoals hier allemaal om de hoek. Groooot land hoor. Ook leerzaam als blijkt hoe anderen doen, leven en denken, tov de leefgewoontes in ons kikkerlandje. Daar in the states heb je ook Amesh. Ook mensen die in een kenmerkende basic gemeenschap leven zonder al te veel luxe met paard en kar. Misschien komen jullie dat ook nog tegen.

Nou tot volgende keer weer.

• 10 Mei 2015 - 06:19

Stijn En Mariel :

Het kan hier inderdaad heel hard regenen, zijn we achter gekomen. Sneeuwen kan het hier ook goed. Maar dat mag de pret niet drukken. Inmiddels zitten we aan de 4000 Miles, wat ongeveer 6500 kilometer(!) is. En we zijn er nog lang niet!
    De Amish zien we helaas niet, die heeft Mariel twee jaar geleden wel in het oosten gezien. Morgen op weg naar het drukke Las Vegas!