Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Verslag van 2 dagen. Vanuit Death Valley zijn we naar Yosemite gereden. Onderweg hebben we een afslag genomen naar het serquoia national park. In dit park hebben we een korte wandeling gemaakt langs de reuze serquoia's. Enorme bomen met een omtrek van maximaal 31 meter. Daarna zijn we rustig verder gereden en zijn we onderweg gestopt bij een supermarkt en een paar kilometer verder bij een pizaria om te eten. Dit was in een Amerikaans stadje waar alleen de plaatselijke bevolking kwam, het was er erg druk. We werden geholpen door Alex, die zich daarna ook aan ons voorstelde en een praatje maakte. Hij was jarig en moest langer doorwerken terwijl zijn moeder in de auto op hem zat te wachten. Hij gaf nog tips over San Fransico en vertelde nog vanalles. Snel verder gereden, want het was al laat. Uiteindelijk kwamen we om 11uur s avonds in het hotel aan net onder Yosemite park, waar we na ongeveer 800km rijden best moe waren.
De volgende dag Yosemite park bekeken, helaas begon het al vroeg te regenen, wat veel mist veroorzaakte in de bergen, met namen de uitzichten waren weg. We hebben nog wel een paar watervallen kunnen zien en een aantal beekjes met bergen. Op weg naar San Fransisco moesten we een heel stuk door het park rijden waar we van regen naar sneeuw reden, alles was ineens wit, waarna het weer droog was en weer begon te regenen, heel apart op zo'n klein stuk.
Door naar onze laatste overnachingsadres in Amerika, San Fransisco. Waar we onderweg nog bij Denny's hebben gegeten en daarna door naar het hotel om alle spullen in te pakken en te gaan slapen. Morgen nog een dag San Fransisco en dan vliegen we om 7uur s avonds terug naar Nederland.

• 15 Mei 2015 - 12:44

Pap/mam VR:

Bomen van 31m omtrek, waua haast niet voor te stellen. En goed uitrusten nu he. Morgen nog een dagje SF en om 19.00 u terugvliegen.
    Rechtstreeks of tussenstop Londen. We zijn blij als we jullie weer kunnen omhelzen straks.
    Doeiii