Dag 13 Wakulla Springs - Reisverslag uit Wakulla Springs, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Dag 13 Wakulla Springs - Reisverslag uit Wakulla Springs, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Dag 13 Wakulla Springs

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

05 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Wakulla Springs

Vanmorgen een klassiek ontbijt in de lodge, daarna even rondgekeken in het hotel en gekeken wat we konden gaan doen vandaag. Bij het hotel adviseerden ze een rondvaart met de boot over de Wakulla River. De rondvaart ging vanaf de hotel tuin, waar een groot water achter ligt waar vele mensen al in de ochtend aan het zwemmen waren. We konden met de boot mee over de rivier. Een mooie tocht door de mooie natuur. Al snel zagen we een aligator liggen aan de kant van het water. Even verderop een hele groep schildpadden en verschillende soorten vogels de hele trip door. Onderweg hadden we het geluk verschillende alligators tegen te komen aan de kant liggend, maar zelfs ook voor de boot zwemmend. De wateren waar we doorheen hebben gevaren zijn het decor geweest voor de opnames van de film Tarzan en Black Lagoon. De omgeving was erg herkenbaar van de Tarzan film, heel mooi. Na een klein uurtje waren we terug bij het hotel en vanuit daar zijn we direct verder gereden naar Tallahassee. Daar hebben we even rondgekeken bij de universiteit van Tallahassee, een enorm groot terrein met veel gebouwen en veel verschillende sportvelden, je kunt zien dat sport erg belangrijk is. Met de auto hebben we een stadstour gedaan langs verschillende gebouwen, daarna nog doorgereden naar een shoppingmall waar we een lekkere Cinnabon bij de Cinnabon hebben gekocht en nog kleding geshopt.
Daarna zijn we naar de staat Georgia gereden naar het plaatsje Thomasville. Direct een andere natuur en gebied wat je in rijdt als je Florida verlaat, veel meer bergachtig en ander soort bomen en groen. Ook zijn we op weg naar Georgia langs verschillende plantages gekomen. Foto's gemaakt van de staatsborden langs de weg en door het stadje gereden, daar iets gegeten en toen terug richting het hotel.

• 05 Augustus 2018 - 10:09

Cees En Marian:

Hoi,

Ook afwisseling van de natuur tussen de verschillende gebieden. Apart. Daarmee merk je hoe groot en afwisselend de states zijn.
    Mooie foto's weer en.... opletten dus voor het sprietsen van de nijlpaarden!! Grappig bordje eigenlijk
    En bevallen de hotels, allemaal goed of misschien toch iets wat er over op te merken is???

Wat is zoal de hotelstandaard waar jullie voor gekozen hebben? In steden of in kleinere dorpjes en alles naar wens of voor verbeteringen vatbaar. Hoe zit dan eigenlijk en hoe ervaren jullie dat tot op heden?

Ben benieuwd en best nieuwsgierig naar!
    Groeten, C/M.

• 07 Augustus 2018 - 13:41

Stijn En Mariel :

Hoi,

Ja we hebben een veelzijdige reis; van strand tot aan de stad en de natuur. De hotels zijn allemaal goed, allemaal 3- of 4 sterren. De reisorganisatie heeft ze allemaal uitgezocht. We mogen niet klagen. De ene is wat mooier en moderner dan de andere maar al met al is het niet verkeerd.
    We zitten soms met het hotel in de stad, en laatst zaten we in een lodge midden in het natuurreservaat. Dat is dan ook het enige hotel wat er is.

Vandaag gaan we naar het laatste hotel en dan morgen vliegen we naar de Big Apple!

• 08 Augustus 2018 - 11:41

Cees En Marian:

Een hotel midden in het natuurreservaat heeft ook wel iets aparts.
    Strakjes nog een mooi staartje van jullie grandioze reis, enkele dagen genieten in NY....!!!
    Totaal anders, maar daarom ook weer zo gaaf.

Groeten weer.
    C-M XXXX