Dag 1 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Dag 1 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Dag 1 San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

26 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een lange, goede nachtrust vandaag San Francisco in. Ontbijt voor onderweg gehaald en met de F line richting Alcatraz. Om 11.00uur vertrokken we met de Ferry naar het eiland. Een indrukwekkend eiland wat je niet snel vergeet. We hebben een audiotour gedaan door de gevangenis heen. Enorm veel cellen en vele indrukken.
Daarna hebben we nog even op het eiland rondgekeken naar de bijgebouwen zoals een oud fabriekspand en de officier huizen op eiland. Daarna terug met de Ferry naar het vaste land. We hebben langs de pieren gelopen we kwamen op pier 39 met gezellige restaurantjes en winkeltjes, daarna verder richting Fisherman's wharf. Daar was het gezellig druk en veel te zien. We zijn gaan kijken bij de Cable cars, op het eindpunt worden deze treintjes met de hand omgedraaid op een draaischijf, waarna ze weer terug gaan waar ze vandaan kwamen.
We zijn verder gelopen door de wijken van San Francisco door China Town, uitgekeken op Lombard street en door het financial district richting het hotel, hier naartoe hebben we onderweg nog iets gegeten.

• 26 April 2015 - 09:08

Sandra:

Al veel gezien in SF. Ja Alcatraz is erg indrukwekkend. Heb je de de zeeleeuwen niet gezien en gehoord? Lombardstreet alleen gezien? Daar moet je echt overheen rijden hoor. geniet vandaag nog van SF. Wij zijn nu onderweg naar de roofvogels.

• 26 April 2015 - 10:50

Pap En Mam VR:

En...al een leuk horlogesouvenir op de kop getikt.
    Heb je nog wat plaatjes geschoten in SF, want ik zie geen foto's op jullie blog.
    In elk geval al een indrukwekkende en leuke start van jullie USAtrip en er gaan er zeker nog vele komen met mooie verhalen.
    We zijn heel erg benieuwd naar jullie indrukken en ervaringen.
    Greeeetz....

• 26 April 2015 - 15:42

Stijn En Mariel:

Hoii,
    Lombart steet gaan we vandaag doen en ook de zeeleeuwen, zijn we vergeten haha. Ja ik heb een horloge ter vervanging.
    Foto's gaan we proberen, ging gisteren niet. Groetjessss

• 26 April 2015 - 15:46