Yellowstone - Reisverslag uit Montana City, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Montana City, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, Montana City

Vandaag een lange, maar bijzondere dag met heel veel mooie natuur in Yellowstone. We zijn begonnen bij heel veel verschillende geisers, heel indrukwekkend, bijna niet te beschrijven, maar ze zijn heel mooi van kleur. Daarna een geiser gekeken, waarvan de redelijk precies aan kunnen geven wanneer deze gaat spugen. Dit was mooi en bijzonder om te zien. We zijn verder gereden naar hoge, grote watervallen, waar we van bovenaf naar de watervallen hebben gekeken.
Verder door het park naar nog meer geisers, deze keer melkwit van kleur. Onderweg zijn we regelmatig gestopt om dieren te kijken en onderweg goed in de gaten houden of we ze zagen.
Bizons hebben we het meeste gezien, maar vrij snel zagen we ook een soort herten. Omdat we natuurlijk ook beren wilde zien zijn we verder het park in gereden. Onderweg zagen we nog adelaars en een bever. Er stak net voor onze auto ineens een kudde herten over, heel appart om te zien. Verder het park in zagen we gelukkig jaja beren. Tot 2 keer toe 1 beer met 1 kleintje en de andere keer een mama beer met 2 kleintjes, het waren zwarte beren, tussen de bomen. Wij voldaan en konden terug naar het hotel, ondertussen was het al rond 8 uur, uiteindelijk kwamen we om 10uur aan in het plaatsje waar het hotel was. Maar we hadden nog niet gegeten, snel langs de mac, maar die was al dicht, snel broodje gehaald bij tankstation, gelukkig nog iets gegeten. Morgen weer lange rit richting Salt Lake city.

• 06 Mei 2015 - 11:35

Hanneke:

Ik lees de verslagen met veel plezier.
    Leuk om de beren te zien. En zoveel moois in de natuur.
    Groetjes

• 06 Mei 2015 - 13:19

Sandra:

Gaaf zeg om al die dieren in het wild tegen te komen, zeker de beren met de jonkies. De natuur lijkt me daar ook schitterend. Geniet er van en natuurlijk ook van de donuts. Ben benieuwd naar de weegschaal als Stijn erop staat straks. In de afstanden die je aflegt kun je je aardig vergissen, zeker als je onderweg zoveel moois te zien hebt.
    Hebben jullie nog zonder benzine komen zitten? Hopelijk niet voor jullie, maar wij dus wel. Gelukkig vlak bij the bed and breakfast. De zoon van de eigenaar bracht me naar de benzinepomp om een kannetje te gaan halen, erg lief. Maar ja het duurde even voordat we hem weer aan de praat kregen. Gelukkig starte hij na enige tijd, maar toen werkte de remmen steeds slechter. Het is hier erg heuvel op, heuvel af dus niet echt handig zonder remmen. Gelukkig zit er vlakbij het hotel waar we nu zijn een garage. Die zijn hem nu aan het repareren. Hopelijk kunnen we straks weer veilig verder.

• 06 Mei 2015 - 17:38

Marian:

Hoi, leuk dat je ook nog beren hebt gezien. Heb je daar ook foto's van kunnen nemen?

• 06 Mei 2015 - 18:01

Hans:

Hoi Stijn en mariel erg leuk om jullie zo te volgen. Nog veel plezier en geniet ervan.

• 07 Mei 2015 - 06:39

Stijn En Mariel :

Dank jullie wel. Dat gaat zeker lukken, gelukkig hebben we nog anderhalve week plezier voor de boeg.
    Foto's van de beren hebben we wel, maar zijn helaas niet heel duidelijk omdat ze zo ver weg zaten.
    Sandra, gelukkig hebben wij het euvel zonder benzine komen staan nog niet mee hoeven maken. Maar wat een avontuur hebben jullie weer meegemaakt. Alles goed opgelost met de remmen? Toch wel zo fijn om veilig de weg op te kunnen ;) Ook voor jullie nog een fijne vakantie.

Groetjes,
    Stijn en Mariel.

• 07 Mei 2015 - 20:55

Pap En Mam VR:

allereerst bedankt voor de kaart. Heel attent hoor en van zover weg. Alweer 37 jaar, maar voelt als just married, ha, ha. We zijn lekker uit eten geweest en naar Meepesaant natuurlijk in schouwburg..
    Mooie fotoˊs weer hoor. Wat een afstanden. Hopen dat VW het goed blijft doen en hou hem goed heel. Duimen maar. Enne op tijd taniken en tankmomenten goed plannen. Jerrykannetje!!!
    Skypen blijkt een praktisch verbindings en tijdsprobleem, maar zowiezo heel blij dat we jullie via de site zo goed kunnen volgen.

Doei,
    tot volgende chat weer.

• 10 Mei 2015 - 06:24

Stijn En Mariel :

Gezellig. Waar zijn jullie uit eten geweest? Gelukkig doet de Jetta het nog prima na inmiddels 6500 kilometer die wij gereden hebben. Hij heeft inmiddels 3x zoveel gereden als dat ie had toen we hem meenamen dus hij is nu goed ingereden. Hij is zelfs nog helemaal heel, hopelijk is 'ie dat ook nog na de drukte in Vegas hahaha ;). Ik heb bij elk tankstation gekeken voor een jerrycan maar die verkopen ze echt nergens! Maar goed op de benzinemeter letten dus.
    Tot snel weer en de groetjes!