Onderweg naar San Francisco - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Onderweg naar San Francisco - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Onderweg naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

25 April 2015 | Nederland, Amsterdam

Het was zover, na donderdag nog een rustig nachtje slapen bij ibis AirPort, vertrokken we vrijdag in de ochtend naar Schiphol.
Inchecken en eerst naar Londen Heathrow voor een tussenlanding, na 1,5uur stonden we in Londen. Bij een douane na alles uit te hebben gedaan en door de poortjes heen, was ik na de poortjes mijn horloge kwijt! Fijn douanecontrole en iemand anders neemt je horloge aan de andere kant van het poortje uit het bakje mee!
Dat wordt het 1ste souvenir dan maar in Amerika.
Na snel lopen en op het vliegveld met de metro kwamen we aan bij de gate. Daar begon de lange vlucht naar San Francisco.
We werden vermaakt met tv, eten, drinken en de iPad, maar 11uur is dan ook best lang. En was blij dat we er waren en onze koffers konden gaan halen.
Dit duurde nog even, want eerst nog 1uur wachten bij de douane. Ondertussen was het al 6uur in de avond, dat is al 3uur s nachts in Nederland. Daarna de koffers halen en de auto ophalen.
Na onderhandelen bij de autoverhuur, niet gelukt om helemaal de auto te krijgen die hij wilde, maar ja veel bijbetalen doen we ook niet. Dan maar in de garage gaan kijken welke welke Toyota, Chevrolet of Nissan we wilde. Maar toen we naar de plek gingen we naar de plek waar de auto's stonden en mochten kiezen, uit die rij.
Stijn rende zowat ernaar toe en er stond een nieuwe witte Volkswagen Jetta, snel spullen erin en Stijn terug naar de man welke we gekozen hadden. Die man zei nou neem maar mee, maar die hebben ze eigenlijk verkeerd terug gezet, dat is jullie geluk! En wij gingen voor hetzelfde geld een categorie groter de garage uit.
Daarna snel naar het hotel, onderweg kwamen we langs een Amerikaanse diner, waar we even gestopt zijn om iets te gaan eten, want naast slaap, hadden we ook dorst en honger. Snel echt op zijn Amerikaans en hamburger naast de jukebox te hebben gegeten, door naar het hotel.
Daar aangekomen ingecheckt auto afgegeven en snel gaan slapen, want het was ondertussen 9uur in de avond en 6uur in de ochtend in Nederland.

• 26 April 2015 - 00:13

Sandra:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Sisco. Wel ontzettend balen dat ze je horloge hebben weggehaald. Je kan dit opgeven bij de verzekering, maar dan moet je wel aangifte doen. Mogelijk kan dit via internet. Leuk dat jullie een VW Jetta te pakken hebben kunnen krijgen. Ben benieuwd hoe Sisco jullie bevalt. Oh ja, voor het geval het je nog niet wist. Als je gaat tanken in Amerika, moet je eerst naar binnen om vooraf te betalen. Het is gokken hoeveel je ongeveer nodig hebt. Wanneer je precies tankt voor wat je betaald hebt kun je daarna gewoon gaan. Houd je geld over moet je weer naar binnen om het resterende bedrag terug te ontvangen. Groetjes Sandra

• 26 April 2015 - 10:40

Marian En Cees:

Leuk hoor van die Jetta. Fotooootje!!!!!
    Fyn om te lezen dat jullie goed en veilig zijn aangekomen. We zijn benieuwd naar jullie indrukken van San Francisco. Wij hebben de dag dat we teruggingen van Schiphol Haarlem nog bezocht. Leuke stad wel. We hadden jullie nog uitgezwaaid, maar dat is denk ik voor jullie te ver weggeweest. We zagen aan het staartstuk wat jullie vliegtuig was.
    Nou nu eerst maar eens goed uitrusten daar. We volgen jullie in principe elke dag. We hopen op veel leuke foto's en reisverslagen.
    Heel veel knuffels en groeten, Pa en Ma.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii