Joshua tree en route 66 - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Joshua tree en route 66 - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Joshua tree en route 66

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

29 April 2015 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Vanmorgen vroeg vertrokken richting Flagstaff, met als tussenstop Joshua tree park.
Na ongeveer, 2,5uur rijden kwamen we bij Joshua tree, waar we een nationale parken pas hebben gekocht en vervolgens het park in zijn gereden. Een uitgestrekt landschap met 1000de Joshua tree's en heel veel rotsen. We hebben een route gereden over de verharde, maar ook een stukje over een onverharde weg, goed los getrild, maar hele mooie stukken landschap gezien.

Daarna zijn we door gereden richting Amboy, waar we vanaf dit punt de route 66 op zijn gereden.
Op de route 66 zijn we verschillende keren gestopt om mooie, leuke foto's te maken.
Tussendoor snelweg gereden en weer even de route 66 op bij het plaatsjeNeedles, waar we vooral uitgestorven gebied zagen en vervallen huisjes, dit is gekomen door de komst van de snelweg, waardoor de route 66 is vervallen als doorgaande weg. Dus veel bedrijfjes en mensen zijn hierdoor vertrokken.
Daarna zijn we gestopt in een klein stadje aan de route 66, Seligman. Een van de stadjes die de nieuwe snelweg naast de route 66 wel heeft overleefd en nog leuke tentjes en winkeltjes heeft. Na een paar foto's zijn we verder gereden naar Flagstaff, dit was nog ongeveer 1,5uur rijden tot het hotel.

• 30 April 2015 - 07:48

Nina:

Hey Mariel en Stijn. Zo te horen vermaken jullie je wel daar! Al heel wat moois gezien en gedaan lees ik. Leuke foto's ook, dan kan ik alvast wat sfeer proeven haha. Wel balen van je horloge maar gelukkig lost de verzekering dat op. Nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen via de reisverslagen.

• 30 April 2015 - 10:28

Pap/mam VR:

Indrukwekkend denk ik, Joshua tree park. Groots daar. Afstanden of het niks is. Jullie zullen wel moe zijn als je bij het hotel bent. Geen problems gehad met benzene en of tanken onderweg. En...al jerrycan gekocht??? Enne Stijn mooi Kevershirt.
    De foto's blijven leuk. Staan jullie stralend en genietend op. Neem het er van!!!

Byeeee
    Groetjes van ons hier.

• 01 Mei 2015 - 10:24

Hanneke:

Leuk om te lezen waar jullie zijn. En mooie foto's.
    Genet ervan en veel plezier
    Groetjes Hans en Hanneke

• 01 Mei 2015 - 17:42

Ton En Emmie:

Hoi, jongelui.
    Ook wij volgen jullie een beetje en we herkennen wel het e.e.a. in jullie ervaringen.
    Vooral zorgen dat je bij elke gelegenheid de tank volgooit.
    We lazen ook over een rit over een niet verharde weg. Goede raad: Check of je autoverzekering in deze gevallen toereikend is ;-) Wij mochten met onze huurauto absoluut niet op onverharde wegen komen.....
    Vermoedelijk ben je er al wel achter, dat je gigantische (in onze ogen) afstanden aflegd. Iets anders dan Tilburg-Oirschot.
    Amerikanen spreken daarom nooit in kilometers, maar in UREN-afstand.
    Nog veel plezier en we lezen mee.
    Groeten, Em en Ton

• 02 Mei 2015 - 06:46

Stijn & Mariël:

Hoi allen,

Helaas hebben we nog nergens een jerrycan kunnen scoren, dus houden we de benzinemotor maar goed in de gaten inderdaad. Goede tip over de onverharde wegen, blijkbaar is onze VW daar ook niet voor verzekerd. Toch hebben we al wat weggetjes meegepikt zonder dit te weten. De afstanden zijn inderdaad lang, maar gelukkig veel te zien onderweg dus we hoeven onszelf niet te vervelen. En het lijkt steeds sneller te gaan.

Groetjes van ons!