Mesa Verde - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Mesa Verde - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Mesa Verde

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mesa Verde

1mei, vandaag een beetje uitgeslapen en ontbijt op de kamer voordat we Mesa Verde gingen bekijken. Omdat we midden in het nationaal park sliepen was het niet ver rijden naar de 1ste bezienswaardigheid in het park.
Mesa Verde is bekend vanwege zijn wereldberoemde klifwoningen, de zijn huizen die in een ondiepe inkeping in de grotten zijn gebouwd. Vroeger in de 11de t/M de 13de eeuw hebben hier de anasazi- indianen gewoond.
Wij hebben er 1 van bezocht en verschillende gekeken van een afstandje, de grootste en mooiste was de cliff palace, waar ongeveer 150kamers in waren. En een andere klifwoning de spruce tree house hebben we bezocht en mochten we in, dit was heel indrukwekkend. Van een afstand lijken het hele kleine huisjes, maar van dichtbij is het veel groter.
We zijn nog verder door het park gereden en hebben nog een aantal woningen gezien in de bergen en genoten van de vele uitzichten.
Daarna zijn we verder gereden naar Moab, dit is bekend van de bogen met de gaten in de bergen. Onderweg hiernaar toe kwamen we er al een aantal tegen, maar morgen gaan we echt het park in om meer van het gebied te zien.

• 02 Mei 2015 - 17:24

Oma Janssens:

Hallo Stijn en Mariël.
    Ik zit bij oom Ton en heb jullie foto's gezien. Het is geweldig! Geniet er van en ik wens jullie nog
    een hele fijne vakantie. Dikke zoen van oma. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 03 Mei 2015 - 07:26

Stijn En Mariel :

Hoi Oma!!!!

Wat leuk dat je reageert! Het is zeker genieten hier. Blijf ons en de foto's vooral volgen en als we terug zijn zullen we eens uitgebreid verslag komen doen.
    Tot over een weekje of 2.

Xxxxxxxxxxxxxx en veel knuffels van Stijn en Mariel.

• 03 Mei 2015 - 14:25

Pap/mam VR:

He kanjers,

Mooi om weer te lezen wat jullie allemaal aan reiservaringen opdoen. De ene indruk naar de andere.
    Ik begrijp dat alles goed en volgens schema gaat. Enne, nou niet meer overnachtingen overslaan he bij die hotelvouchers van jullie. Scherp blijven!!!!!!

Groeten en hopelijk binnenkort op Skype,,,,,met beeld!!!!!!
    Doei.

• 05 Mei 2015 - 06:06

Stijn En Mariel :

Hoi!!!!

Willen jullie oma onze reactie laten lezen?
    Hoe wisten jullie van die overnachting? Hoorden jullie dat nog tijdens ons gesprek voor de verbinding weg viel? We zullen snel eens Skypen en dan zal ik het uitleggen. Gelukkig nu alles weer volgens schema!