Van Flagstaff naar Mesa Verde - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu Van Flagstaff naar Mesa Verde - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Stijn en Mariel - WaarBenJij.nu

Van Flagstaff naar Mesa Verde

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Mariel

30 April 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag zijn We al vroeg vertrokken richting de Grand Canyon, om 7uur zaten we na een American breakbeats in de auto. Maar Voordat we naar de canyon gingen hebben we een tussenstop gemaakt bij de Sunset Crater, een enorme krater waar je ook doorheen kon lopen. We hebben er een stukje doorheen gelopen en rondgekeken, we waren de enige op de vroege ochtend.
Daarna verder, we hebben een afslag genomen richting de ruïnes van de vroegere indianenstam, deze hebben zich na de uitbarsting van de vulkaan, onder de uitgebarsten vulkaan gevestigd. Het gebied rondom de krater was enorm, een groot landschap met alleen maar lavagrond en bomen/struikjes. Na een uur rijden kwamen we wupatki gebied uit.
Door richting de Grand Canyon, ons 1ste stop punt was al ongelofelijk mooi, we waren de canyon nog niet eens binnen. Na even genieten van het uitzicht, foto's maken en hagedisjes kijken reden we verder.
We kwamen bij het uitzichtpunt Desert view, een heel mooi uitzicht waar me kilometers ver kan kijken. In totaal is de Grand Canyon 465 kilometer lang en op het breedste punt 26kilometer breed. Dus kun je heeeel ver weg kijken.
We zijn nog een paar keer op verschillende uitzichtpunten gestopt.

Door naar het volgende nationale park, Monument Valley. De weg hiernaartoe zijn we nog gestopt in een indianen winkeltje, waar we een verkeersbord van de route 66 hebben gekocht voor in de schuur.
We zaten vandaag de hele dag in het Navajo reservaat, van de indianen, dus overal langs de weg om iets te verkopen.
In monument valley aangekomen zagen we net als de weg ernaartoe hele hoge mooie rotsen uit de grond komen. Heel bijzonder en apart om te zien. Monument Valley is bekend vanwege de vele cowboyfilms/ westerns die hier zijn opgenomen. We zijn hier gestopt en hebben van het uitzicht genoten. Daarna zijn we doorgereden naar het hotel, dat zich in Mesa Verde bevindt, dit bleek nog 2,5uur rijden te zijn, maar de weg ernaartoe was mooi vanwege de verschillende landschappen.

Na een lange dag, waarin we door maar liefst 3 staten zijn gekomen, Arizona, Utah en Colorado zijn we moe en voldaan.

• 01 Mei 2015 - 19:02

Marian:

Hoi Mariel en Stijn,

Jullie zien wel ontzettend veel zeg. Toen ik je gisteren aan de telefoon had was je nog maar halverwege?
    Tom had vandaag ook goed nieuws want hij heeft zijn IK 5 toets gehaald. Geniet van alles en tot horens maar weer.

Groetjes Marian

• 01 Mei 2015 - 22:12

Pap/Mam VR:

Hoi Ik prober Skype, maar Stijn neemt niet op. Verbinding lukt dus niet.

• 01 Mei 2015 - 23:35

Sandra:

Vroege vogels zijn jullie zeg, maar die tijd hebben jullie ook echt wel nodig. Wat een hoogtepunten op één dag. Ik zie alles weer voor me als ik jullie verhaal lees. Wij zijn klaar om morgen naar Engeland te vertrekken, maar wij willen het wel wat meer op ons gemakkie doen.
    Groetjes Sandra

• 02 Mei 2015 - 06:40

Stijn En Mariël:

Tom: Van harte gefeliciteerd!!!!!!
    Sandra en John, een hele fijne vakantie gewenst, tot over een week of twee, kunnen we weer verhalen uitwisselen!